boxhousestudio@gmail.com 012-669 2939 tanjong malim

By: BOXHOUSESTUDIO BOXHOUSESTUDIO

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Friday, 13-Jul-2007 15:33 Email | Share | Bookmark
WHOLEMEAL BREAD....TERUJA NGAN MERPATI66...

satu...
dua....
eehh...sayang menyayang....
kenapa tunjuk p.....la...tak baik nak...
ni gambar potong sebelah...
sederhana je...tak pandai nak hias...
ready to eat..marila makan sama ...
TAK SEMPURNA TAK DE SALAD...BUAT PENYERI KAN...NANTI KITA BUAT LAGE..YA..


DENGAN PENUH SEMANGATNYA KU PUN MENCUBA...

WHOLEMEAL BREAD

bahan-bahannya

380ml air
2 sudu besar minyak masak
500 gram wholemeal flour
100 gram tepung roti
2 sudu besar susu tepung (kita buat guna susu annlene)
i sudu teh garam
3 sudu besar gula halus
i paket yis (yang berat 11 gram tu)
i sudu teh bread improver
i sudu teh bread softener
3 sudu besar biji bunga matahari (sunflower seed)
3 sudu besar biji kuaci (white melon seed)
3 sudu besar dried apricot
2 sudu besar poppy seed
5 sudu besar kismis

cara-caranya

masukkan kesemua bahan kedalam bm or mixer
uli hingga sebati selama 5 minit
biarkan naik 10 minit
uli lagi 5 minit dan
biarkan naik 10 minit lagi
akhir baru masukkan kesemua bahan kekacang
bahagikan roti kepada dua bahagian
timbang sama berat
bakar dalam oven 180'C selama 30 minit atau hingga roti kekuningan

terima kasih merpati66...kita memang teringin makan panas-panas ...kita sapu margerine atasnya selepas keluarkan roti dari oven..
memula cuba makan dengan peanut butter...tak sesuai.....
kanda makan dengan sup rempah sebagai sarapan tadi.....sesuai...
tengahari tak sempat makan, sibuk....kita ratah macam tu je....pun sesuai jugak...cuma lebih sedap jika banyakkan kismis dan tambah prune....dah kita yang buat roti...masukkan je lah apa-apa yang terhajat dihati....make it enjoy...kenyang..
kita buat sandwich, bubuh nugget, mayonnaise, mustard, chilli sauce...tekup...makan....kerna kulitnya tebal, padat...to me tersangatla sesuai....

nanti kita cuba lage....takde BM pun tak pe....mixer ada kan?....uli tangan boleh...tapi...tapi....tapi......


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net