boxhousestudio@gmail.com 012-669 2939 tanjong malim

By: BOXHOUSESTUDIO BOXHOUSESTUDIO

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 14-Jul-2007 10:00 Email | Share | Bookmark
CHEWY GOEY YUMMY BROWNIES

emak....
rindu mak....
......
nanti kita bawak untuk mak ya....
ayah...atuk...


BROWNIES PENYULAWA?..CEDAP. ..KITA KETEMU DIFRD..BIG TENKIUS !... ni la dia , gara-gara tengok penyulawa buat browmies tersangatlah cantek, kita pun dah terbabit...tapi syiok lah...

CHEWY GOEY YUMMY BROWNIES
Sumber : Imas2ra

A
250 gram butter (kita dah cuba pure creamy butter SCS rm5-30, anchor salted rm4-20)
400 gram chocolate - potong kecik

B
6 eggs
340 gram brown sugar
2 tsp esen vanilla
20 gram chocolate emulco

C
80 gram tepung gandum..ayak ya
60 gram cocoa powder..ayak sama tepung gandum
140g kacang walnut/pecan/almond/macadamia (optional) - bakar dan gaul bersama tepong dan koko

Caranya

1.panaskan oven suhu 160'c, sediakan dan alas acuan ukuran 12 inci x 12 inci
2.double boil bahan A (butter dan chocolate)hingga cair, ketepikan biar suam sikit
3.pukul bahan-bahan B (telur gula esen dan chocolate emulco) hingga gula hancur - guna hand whisk saja
4, tuangkan adunan chocolate dan gaul sebati
5. masukkan tepung dan digul lagi hingga rata. Jangan gaul terlalu lama
6. tuangkan kedalam acuan dan bakar 150'C / 50 minit-I jam (bergantung pada oven)
7. setelah masak, biarkan dalam acuan hingga sejuk. Lebih sedap kalau disimpan semalaman
8. sedap dimakan sama ada begitu saja atau dibubuh ganache.
9. boleh juga dimakan dengan icecream atau sos kastad

nota : adik ipar, anak-anak saudara suka sesangat, anak anak ku reluctant pulak...nak kek coklat ye?
mudah..terlalu mudah....compare ngan kek...nak kena pukul telur la....nak kena pukul butter ngan gula la....ni tak payah...kalu nak cepat ....buat ne...kejap je dah boleh bawak untuk buah tangan...itu pendapat saya ya...

apa-apa pun...ucapan terima kasih yang tak terhingga....daripada tak tahu buat ....sekarang dah tahu...dulu lain ...sekarang lain....eh...teringat S M SALIM pulak.... ....good night....nak tido dah...kul berapa ne...la...1.20 pm
[b]


INI MASA HARI JADI FIL...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net