boxhousestudio@gmail.com 012-669 2939 tanjong malim

By: BOXHOUSESTUDIO BOXHOUSESTUDIO

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Sunday, 12-Aug-2007 15:19 Email | Share | Bookmark
MONTHLY FAMILY POTLUCK

ayam kalasan yang bukan kalasan..no santan...
pati sup untuk soto
sambal tumis udang atas dapur lage..
bawal goreng..
dalca mil ku...
he..he...cik mamu tengah settle kan kueh teow sebelum digoreng..
pergedel comel biras ku...berebut nanti ne...
wah...dah siap kueh teow goreng cik mamu...emmm
nasi beriani...mil ngetest ku punya skill..he..he..
agar-agar nenas sil ku...nyaman terasa..
kuah durian sil ku lagi....tak miss setiap kali occasion
ah..hah...dah siap untuk di hidang....
potluck..rendang ayam...
potluck....rendang kerang...
dalca mil yang telah siap letak dalam tray
cik mamu punya sambal tumis udang...
daging nasi kandar ...resepi ku...
jelatah dari mil...
ayam kalasan tak bersantan...dari ku...
potluck dari kakak sulung mil...
dah berderet-deret ne...
ikan bawal goreng berhias..idea mil...
sebahagian dari set soto...biras ku
cik biras ..tengah nyusun nasi impit
lage set soto dari cik biras...sedap amat,sampai tak merasa..la.
demo ke tu..or terus susun dalam pinggan satu-satu.
susun cik biras..susun...
cik biras ni kalau tak de...mil susah hati banget...cheewah...
nunggu-nunggu pak iman datang baca doa ke?...
dah sampai pun..assalamualaikum pak imam..jemput masuk
tujuan nya supaya semua merasa da..siap pergedel..penting tuh..
ayer oren sejuk...jom minum..cuaca panas kat luar tu..
meh...meh...amek pinggan...amek le lauk tu..doa dah selesai dah.
hah..ni la tangan orang kuat umah ne..rajin sungguh..
tembikai kuning dari adik mil..pakcik aun...tq..
amboi...manisnya jari jemari...siap bergelang-gelang..
pulut makan ngan kuah duri....an...sil ku le..
potluck...datang dari jeram
happy belated birthday mira...brownies yg mu teringin tu...
mira 13 tahun dah ... bergaya anak sil ku ini...hemm
oooo...anniversary mil dan fil yang ke 46 tahun...lama tu......
penutup upacara hari ahad bila semua dah balik....
eh...tertinggal lah pulok..kuah kacang sil ku...rajin dia...
pepetang tu...sambil borak..main potong-potong serai....
dah siap...nak oooo nak meh amek sikit sorang ne...nak oooi...
aiii...merenung tingkap tu kenapa...penat basuh pinggan eh...
siapa pulak yang bawak jering ne...tq...oo sil ku rupanya..
buat hiasan pun cantek ne...isinya jadi jelatah le dah..
hem...
nak syiok pulak ngambek gambor serai ne..
he...he...abeh dah...nanti kita sambung lage..
Assalamualaikum pembuka kata...

bersempena bulan rejab kelmarin...mil dan fil menjemput semua adik beradik, anak beranak, jiran-jiran, kariah surau dan masjid serta kawan-kawan bertandang ke rumah menikmati potluck yang telah dirancang setiap bulan (bergilir-gilir antara mereka).....sejak peninggalan arwah nenek sebelah mil ...aktiviti or tradisi ini dimulakan dengan tujuan mengenang kembali saat kegembiraan pabila berkumpul dan dapatlah sama-sama mendoakan kesejahteraan ibu bapa mil dan fil yang telah kerahmatullah semoga berkekalan sillatulrahim selamanya...INSHAALLAH...

Untuk kenalan-kenalan ku yang beragama Islam tak kira kecil besar tua muda...marilah kita sama-sama menyedekahkan bacaan "AL-FATIHAH"...buat mereka-mereka yang telah pergi dan tak hentinya menyumbang jasa ...ALFATIHAH....ameen yarabbal allamin....

Alhamdulillah ....jemput makan semua. ..marila. ..jangan malu-malu. ...tambah lah lagi....





Quote:


1. anim penyulawa.... tq u kan dekat umah cikgu sue...kalu tak dah dekat dah umah kita...leh bawak pulut berhias.... ..

2. ida isk...jangan jealaous geng..lu gi tuntut ilmu ngan lindaza kan. wa tak dapek join lu.. ..


3. MamaFaMibetui kata mama memang Best....tapi kalu sibuk menghidang tak sempat bercerita panjang-panjang ...tapi sebab tiap tiap bulan ada potluck...sehari ruma sini...sehari rumah sana...sehari rumah sinun jadi leh jumpa selalu .....

4. Jeff kakak setuju bila jeff kata bagus...at least anak-anak kenal siapa sepupunya, makcik pakciknya ..... ...

5. Ana.....memang banyak ana tapi habis coz atuk kita ni ramai isterinya...3..tapi mereka semua sudah tiada....jadi anak-anak mereka yang ramai tu la diraikan ...baguih gak tambahkan malam buat BBQ ...tu...

6. inaa ....salam perkenalan dari kakak...seronok ya duduk di tanah arab..kakak kepingin sangat..leh ke bawak kakak jalan-jalan kalau ada rezeki ke sana....enjoy tengok inaa dan suami...kerja ibadah dan jalan jalan 3 in 1 syiok tu...ini hasil kerja gotong royong...
untuk pengetahuan inaa..serai tu ada ceritanya...gini....mil selalu gi umrah...niatnya bila nak tanam serai tu bila dah banyak nak bawak serai tu kesana kerna hendak diberi kepada kenalannya...ada idea kalau bawak banyak-banyak kastam check ke? so leh bawak untuk inaa sekali...ne kira berangan dulu yah...


7. mamasya ...suka jering ya...kat sana ada tak?...tu dah dapat idea nak masak apa apa le tu...nak sikit jeruk buat sendiri boleh..? .

8. mamayati ayam kalasan tu sedap tak? jawab nya dah jadi bukan ayam kalasan coz mil tak mahu bersantan nanti lambat sebab buat 6 ekor sekali...katanya kalau nak cantek lagi serdaknya tu...ada satu alat macam pemerah tebu...jadi kita lalukan serai..pada machine tu..sampai dia nipis-nipis dan panjang panjang macam tebu bila dah dibuang airnya ...barulah cantek dan seprti yang nampak di kedai...apa yang kita buat tuh guna blender je..halus le jadinya...make sure rajin tukar kuali kalau nak cantek ya...
apa apa pun terimakaseh pada jeni..tapi jeni buat cantek ....nak tanya segan la pulak...tapi dah mintah permission...dah..dalam alam mayah....

9. Lee Lin...oh ye ke...?...macam kenduri kahwin...?...habis lauk-lauk tu...ramai kaum kerabat nye... .

10. zana....jangan risau raya dah dekat kan...pasti zana dapat rasa kegembiraan yang kakak alami waktu ne... atau nak tunggu anak-anak ku kahwin lambat betui lagi..... ...zana lawanya kuih mu...minat benar ngan shortbread chocolate marble ber......eh..lupa lah pulok...

11. MaDiHa .....syukurlah....mil kita kata walaupun semua bawak potluck...kami dirumah tetap buat makanan yang berat-berat ada yang dapat membantu jadi boleh la masak-masak sesama bukan selalu MaDiHa....gembira tengok mereka datang dari jauh...jadi kita raikan la... memudahan sesedap yang MaDiHa kata... .

12..maklang ..bergilir-gilir ...bukan setakat anak-anak atuk dan nenek...kalau kata cucu cucu nak buat kat rumah mereka memang dialu-alukan....bila orang nak datang semangat pun datang ..ligat berfikir jadinya....yes....eratkan silaturrahim ampai akhir hayat...insha ALLAH...


13 Kamariah....terima kasih dari jauh kamariah datang...alhamdulillah...Seronok kamariah...penat pun hilang ...terima kasih kerna memuji makanan tu sedap2 semuanya.,,,,nani kita sampaikan kat mil kita ya...take care ...jauh di prantauan tu...dah tak nak balik sini ke?

14 rawcanvas boleh bagi resepi daging nasi kandar? boleh...nanti next entry kita update ya....


15 hajar.....kakak makan kan untuk hajar ya...takpe raya nih banyak open house...suasana pasti meriah..sabar ya dek..






View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net