boxhousestudio@gmail.com 012-669 2939 tanjong malim

By: BOXHOUSESTUDIO BOXHOUSESTUDIO

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Tuesday, 6-May-2008 01:20 Email | Share | Bookmark
Hari Terakhir di Hatyai...part 4

bersarapan pagi di sini
"tuk tuk' ne..ibarat teksi la...
suasana depan pasar..window shopping di sini..
nescafe siam..tak sesedap nescafe m'sia
kita beli yang jenis ini..senang nak hangkut..he.. he...
pegawai trafik...sibuk coz hari tu ada upacara keugamaan Buddha.
tak pakai topi keledar perkara biasa..
cik kak jual ayam goreng..warna lauk tu mesti warna oren kuat..
selamat berniaga cik kak..leh kasi resepi?..he..he..
deretan gerai sepanjang pasar...busy la sangat...ngan panasnya..
tuk-tuk merata-rata berebut-rebut memanggil orang..
dah habis borong ke adik-adik sume..udah-udah le tu ya...
terima kasih haji...
menunggu di lobby hotel..nak balik dah...kejap je kat hatyai ne.
murahnya denda..baik tak payah denda..
bye geng...
uik...bas dah tunggu pun sempat gak beli lagi...
pemandangan dari dalam bas masa menunggu-nunggu...
7 eleven banyak betui kat sini..siap ngan machine ATM..
berderetan kedai-kedai cam gini...
kita nampak masjid
dah sampai imigresen thailand kat danok
ngeri beb..pasport terjatuh dalam tu..besi tak leh angkat...ARRR
inila suasana nya..ramai orang dan panas sangat...
air oren botol
jajan
ayam goreng pulut kat danok..
bye bye esok esok kita g koh sa mui, phuket, pi pi island..lagi?
singgah jap di duty free shop bukit kayu hitam selepas sempadan
mak aii..panjangnya beratur nak ngecop pasport..beg berat lak..
3D1N...CUTI-CUTI SELATAN SIAM - HATYAI
25, 26, 27 APRIL 2008
JUMAAT SABTU, AHAD
BERTOLAK PUKUL 10 MALAM 25 APRIL
KENDERAAN BAS PERSIARAN - VIP SUPER
BUTTERFLY TRAVEL
DARI PEKAN TANJONG MALIM


Masa dalam bas persiaran hari pertama tu kami di ajar bahasa Thailand oleh Mr Yong pemandu pelancong dari Malaysia...ni yang dia ajar...syiok gak..

nong maknanya satu
song .....2
sam ......3
see ......4
ha .........5
hok .......6
chet.......7
pet.........8
kau .......9
sip........10
sun........0

ha ni penting..kalu masa nak beli makanan

air panas.....lam lon atau nam ron...lebih kurang le bunyinya..
air sejuk......lam jing atau nam yin....sama la tu...tengok lidah le ye..
air batu.......lam king

makan nasi......king kau
tambah nasi.....kau sui
nasi pulut.........kau yow
nasi goreng......kau pei

cungkil gigi.......mai cing fan
nenas..............sapalok (nenas nya sedap)

nak belajar lagi?...k ..k...

ketua kampung....kam lam

kamera............ tai lok
ambil gambar... kam tai lok
gambar keluar...lok tai


kami dipesan jangan beli batik..tapi batik berjahit ok la...jangan beli beras...beli makanan lain boleh tiada tax...tapi masa di imigresen nanti...buka semua buah-buahan yang dibeli..macam mangga ke...coz fama nak tengok...ha ah eh...apasal tak beli kat m'sia je..kat perlis berlambak buah mangga...mangga harum manis lagi...

ada lagi bahasa yang kita belajar...

berapa harga?...tau rai?
mahal...............peng peng
turun harga.......lot noi
tak mau ..........mai aww...
mau................aww..






boleh naik 10 orang...tambang sorang rm2 m'sia atau 20 baht thailand

simpang empat berhadapan regency hotel

sempat ambil gambar ne je kat danok...sebenarnya jajan tu sepanjang-panjang jalan berdekatan imigresen siam tu..lepas chop pasport tanda keluar dari thailand..kami masuk balik ke danok...makan tengahari jap sebelum meneruskan perjalanan balik ke m'sia ikut bukit kayu hitam jugak tak singgah padang besar pun...

tau rai?...

terima kasih......................kok pun kap
selamat dan datang lagi.....chew nama mai...(apa lain je bunyinya..he he..)
Quote:




untuk menjawab pertayaan Umi-Kal dan MaDiHa..gambar di lobby regency hotel Hatyai ialah gambar ibu mertuaku, Zainah Zainuddin namanya..hobi dia suka melancung..next week ni pun dia ajak pergi Cameroon Highland...adeh.. ....tapi takpe..dia rajin sponsor.. ..hidup ibu mertuaku
heh .heh...heh...apa punya menantu da....



View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net