boxhousestudio@gmail.com 012-669 2939 tanjong malim

By: BOXHOUSESTUDIO BOXHOUSESTUDIO

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Wednesday, 23-Jul-2008 13:31 Email | Share | Bookmark
MEE BANDUNG DAN TEMPTATION OREO CHEESECAKE ..MARILAH MAKAN....

jom makan
mee bandung kanda
temptation oreo cheesecake
resepi dari Chef Alex Goh

psst....cuba teka siapa masak mee bandung ne?...emmm...kena pula dengan jeruk cili hijau...aduhai...kita baru je makan tadi..tak yah makan nasi malam ni...kenyangnya... ..ok ...ok ...kanda kita yang masak mee bandung ne...tiap kali dia buat terasa sedapnya...Alhamdulillah...susah nak jumpa mee bandung yang betul-betul menjadi ... tapi yang ini...menjadi la...



kita dah hampir-hampir nak makan dua mangkuk tu..ish ish ish...hampir je .... ..hah?...resepi?...tadi kita tengok dia main tibai je..macam ida merpati66 tu... ...nanti kita risik-risik...tapi kan tangan dia lain...air tangan kita lain...



tempatation oreo ni resepi chef Alex Goh, satu resepi tapi kita buat dalam dua bekas 6 inci..satu kita hias cherry dan satu lagi kita hias dengan buahan peach dalam tin, keliling kita parut halus coklat dan ganache yang kita hias untuk menambah godaan pada cheesecake oreo tu...

Quote:


TEMPTATION OREO
Resepi daripada Chef Alex Goh

Bahan-bahan ramuan

Dasar keknya :

Dasar biskut oreo
200 g biskut Oreo yang telah dihancurkan
50 g mentega cair

Inti :

(A)
750 g keju krim
130 g gula castor

(B)
½ sudu besar pati vanilla

(C)
3 biji telur

(D)
200 g krim whipping

(E)
15 keping biskut sandwich Orep di potong suku

Cara-cara

1. Tekan bahagian dasar biskut ke dalam acuan kek springfoam berukuran 20 sm yang telah di gris. Bakar pada suhu 160’C selama 10 minit dan biarkan sejuk (Boxhouse guna 2 bekas bulat berukuran 6 inci)

2. Putar (A) sehingga gebu. Tambah (B) dan putar sehingga sebati

3. Tambah (C) satu demi satu dan putar sehingga gebu

4. Tambah (D) dan putar sehingga sebati. Tambah (E) dan kacau hingga sebati

5. Tuangkan inti keju ke atas bahagian dasar biskut yang telah disediakan

6. Bakar pada suhu 160’C selama 50 minit sehingga bahagian tengahnya sudah masak. Tutup suis dan renggangkan pintu ketuhar, biarkan kek menyejuk didalamnya selama 1 jam

7. Longgarkan tepi kek dengan pisau tajam mengelilingi pinggir dulang pembakar. Biarkan ia sejuk

8. Tutup kek dengan elok dan letak di dalam peti sejuk selama 5 jam ataupun semalaman

9. Keluarkan kek dari acuan. Tuangkan sedikit ganache di bahagian tengah kek. Letak di dalam peti sejuk selama 2 jam sehingga ganache menjadi keras.




kenikmatan oreo... ...temptation oreo cheesecake...


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net