boxhousestudio@gmail.com 012-669 2939 tanjong malim

By: BOXHOUSESTUDIO BOXHOUSESTUDIO

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Monday, 18-Aug-2008 06:32 Email | Share | Bookmark
CHOCOLATE CHIPS MUFFINS

muffin kegemaran anak-anak mamafami juga anak kita...

Kali ini di lokasi yang sama seperti di entry yang baru saja lepas, kita buat muffin ne...to Mamafami ini la muffin evergreen dalam keluarganya...anak-anak dia paling suka makan dan bertambah-tambah...kita buat muffin ni tapi kita tambah koko dalam adunan biar lagi terasa coklatnya..anak kita memang suka...rasa suka sangat...bukan mudah nak bagi depa tu terus nampak terus ngap...banyak sangat komen nya...tapi tidak untuk muffin chocolate chips muffin yang ini...sudahlah senang, cepat dan yang paling best terus anak-anak ngap...heemmm...Alhamdulillah ...pada Mamafami terima kasih, pada Shida Aziz terima kasih, dan juga pada Jo Deli's Bakery terima kasih...
kalau nak sahkan lagi jom kita baca celoteh mamafami kat sini... http://mamafami.fotopages.com/?entry=679019 ..betul kan apa kita kata?... .lepas ni kita buat blueberry muffin dari fp maklang ulampegaga tu. ..lama betui pending ...anak murid ni lemah lembut maklang oooi....


CHOCOLATE CHIPS MUFFINS (opps nak pesan ni...choc chip muffins ne sebenar rupa tak lah coklat tapi kita saja tambah serbuk koko tau...mamafami mu jangan marah kita k...kita saja cuba try test..entry yang atas kita buat yang ori...tapi dapat sikit je, gara-gara abang kita lupa nak keluarkan dari oven..adalah dalam 25 ketul terbang....kah kah kah ..moral of the story. .next time tunggu sampai siap ...jangan ganggu orang lain... )

INGREDIENTS:
Makes 12 medium muffins

180g all-purpose flour
195g superfine flour
5 tsp baking powder
1/2 tsp salt
210g castor sugar
2 large eggs, lightly beaten
300ml milk
110g butter, melted and cooled
100g chocolate chips
1/2 tsp flour for dusting chocolate chips

METHOD:

Preheat oven at 200 degC. Line muffin tray with paper cups.
Sift flours, baking powder and salt into a mixing bowl. Add sugar into the flour mixture. Use a whisk to lightly blend the mixture.
In another mixing bowl, combine egg, milk and melted butter.
Lightly dust chocolate chips with flour (to prevent sinking in batter).
Make a well in the middle of dry ingredients. Add the wet ingredients and mix just until all the flour is moistened. Fold chocolate chips into batter. The batter should look lumpy. Do not overmix.
Divide batter into 12 muffin cups. Reduce temperature to 180degC and bake muffins for 25-30 minutes or until well risen.
Transfer to wire racks to let cool.

mari la cuba buat ... kalu kesuntukan masa, tapi nak bawak buah tangan bila pergi khenduri, melawat orang sakit, pergi jumpa adik-beradik, jumpa mak ayah ke atau apa sahaja acara...buat muffin ni...cubalah...psst...ini pesanan dari kakliza tau...super duper senior ku itew...

Quote:

untuk anak-anak ku serta diri ku dan juga ayahnya ingatlah....

Subject: Rahsia As-Solat
-------------------------------------

1 - Niat Sembahyang : Sebenarnya memeliharakan taubat kita daridunia dan akhirat.

2 - Berdiri Betul : Fadilatnya, ketika mati dapat meluaskan tempat kita di dalam kubur.

3 - Takbir-ratul Ihram : Fadilatnya, sebagai pelita yang menerangi kita di dalam kubur.

4 - Fatihah : Sebagai pakaian yang indah-indah di dalam kubur.

5 - Ruqu' : Sebagai tikar kita di dalam kubur.

6 - I'tidal : Akan memberi minuman air dari telaga al-kautsar ketika di dalam kubur.

7 - Sujud : Memagar kita ketika menyeberangi titian SIRATUL-MUSTAQIM.

8 - Duduk antara 2 Sujud : Akan menaung panji-panji nabi kita didalam kubur.

9 - Duduk antara 2 Sujud (akhir) : Menjadi kenderaan ketika kita dipadang Mahsyar.

10 - Tahhiyat Akhir : Sebagai penjawab bagi soalan yang dikemukakan oleh mungkar & nangkir di dalam kubur.

11 - Selawat Nabi : Sebagai pendinding api neraka di dalam kubur.

12 - Salam : Memelihara kita di dalam kubur.

13 - Tertib : Akan pertemuan kita dengan Allah S. W. T.

Senarai di atas adalah salah satu sebab mengapa orang Yahudi / Kafir
tidak sukakan angka 13 dan juga Hari Jumaat. Itulah sebab mengapa mereka
mencipta cerita yang begitu seram sekali iaitu " FRIDAY the 13th " jika
ada di kalangan kamu yang perasan!!! Wassalam.

Dari Abdullah bin 'Amr R. A., Rasulullah S. A. W.bersabda :

"Sampaikanlah pesanku biarpun satu ayat..."
Sebaik-baik manusia itu adalah mereka yang memberi manafa'at kepada manusia lain... Wallahu'alam.


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net